loading...
اقامت در ترکیه
احمد اقایی بازدید : 87 یکشنبه 09 آبان 1400 نظرات (0)

در سال‌های اخیر و مخصوصا با شیوع پاندمی کرونا در جهان، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند. از جمله پرطرفدارترین رشته‌های پیراپزشکی، رشته داروسازی است. تحصیل در مقاطع مختلف رشته داروسازی می‌تواند آینده‌ای روشن را برای شما ایجاد کند. اما تحصیل داروسازی در کدام کشور می‌تواند یک انتخاب برتر باشد؟ آیا تحصیل در آمریکا در این رشته کار درستی است؟ با هزینه‌های شهریه دانشگاهی در آمریکا آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری قصد داریم تا تحصیل رشته داروسازی در آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.

کشور آمریکا یک کشور مناسب برای تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی و در انواع رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به شمار می‌رود. این کشور همواره انواع بورسیه‌های تحصیلی را برای متقاضیان تحصیل در این کشور در نظر گرفته است. شایان ذکر است که دانشگاه‌های کشور آمریکا همواره در لیست برترین دانشگاه‌های جهان حضور داشته‌اند و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند از جهات مختلفی مانند اعتبار مدرک تحصیلی حائز اهمیت باشد

تحصیل رشته داروسازی در آمریکا

تحصیل در مقطع داروسازی می‌تواند آینده‌ای روشن را برای دانشجو به همراه داشته باشد. اما اگر به دنبال یک بازار کار حرفه‌ای با حقوقی عالی می‌گردید، بد نیست به کشور آمریکا توجه داشته باشید. این کشور همواره برای دانشجویان داروسازی امکانات متنوعی را در نظر گرفته است تا بتوانند در کشور آمریکا تحصیل و زندگی کنند.

یکی از مواردی تحصیل رشته داروسازی در آمریکا را حائر اهمیت می‌کند، امکان کار در حین تحصیل است. شما به عنوان یک دانشجوی داروسازی و یا هر رشته دیگری این امکان را خواهید داشت تا بتوانید در این کشور به صورت نیمه‌وقت کار و در برخی موارد و مقاطع تحصیلی نیز تمام‌وقت کار کنید.

همچنین باید در نظر داشت که در کشور آمریکا این امکان وجود خواهد داشت دانشجویان بتوانند پس از تحصیل کار دائمی پیدا کنند و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. البته این موارد در گرو تحصیل با معدل و سطح علمی بالا هستند. پس فراموش نکنید که باید برای کسب معدل بالا، تمام تلاش خود را کنید.

رشته داروسازی در کشور آمریکا از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل، شما می‌توانید برای تحصیل در این رشته، راحت‌تر از دیگر رشته‌ها ویزای تحصیلی را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در کشور آمریکا رشته داروسازی در انواع مقاطع تحصیلی تدریس می‌شود.

مزایای تحصیل داروسازی در کشور آمریکا

همانطور که گفته شد، تحصیل در کشور آمریکا این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در کنار تحصیل، کار هم بکنید و برای مخارج زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشید. البته اگر بتوانید بورسیه تحصیلی این کشور را هم دریافت کنید، هزینه‌های زندگی برای شما بسیار کمتر خواهند شد و از این رو شما می‌توانید راحت‌تر امورات خود را سپری کنید.

یک داروساز در کشور آمریکا از حقوق بالایی بهره می‌برد و از این رو برای ساخت زندگی رویای خود، مشکلی نخواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که در این کشور نرخ میانگین درآمد داروسازان بالا است و شما در ابتدا کار ممکن است نتوانید به اندازه‌ای که تصور می‌کنید، حقوق و مزایا دریافت کنید.

مزایای تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل رشته داروسازی با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند به این دلیل حائز اهمیت باشد که در این کشور دروس با بالاترین سطح علمی تدریس می‌شوند و از این رو شما به عنوان یک دانشجو این اطمینان را خواهید داشت که دروس خود را به بهترین نحو ممکن یاد می‌گیرید.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

همانطور که گفته شد، دانشگاه‌های کشور آمریکا از سطح بالایی برخوردار هستند و از این رو نیز برای متقاضیان تحصیل در این کشور هم شرایط مختلفی را در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال، شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی با حداقل معدل ۱۶ داشته باشید.

همچنین با توجه به زبان رسمی این کشور یعنی انگلیسی و تدریس به این زبان، باید مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ هم داشته باشید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی بد نیست بدانید که تقریبا هیچکدام از دانشگاه‌های کشور آمریکا رایگان نیستند و شما به عنوان یک دانشجو باید حدودا ۳۷ هزار دلار در هر ترم بابت تحصیل رشته داروسازی در آمریکا بپردازید. البته بد نیست بدانید که برای پذیرفته شدن در این رشته در کشور آمریکا نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهید داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 128
  • بازدید سال : 1,123
  • بازدید کلی : 5,908