loading...
اقامت در ترکیه
احمد اقایی بازدید : 60 دوشنبه 08 آذر 1400 نظرات (0)

به طور کلی به دلایل بسیاری، این کشور می­تواند به عنوان مقصدی مناسب جهت ادامه تحصیل و زندگی برای شما باشد. در ادامه به شش دلیل مهم این امر اشاره شده است:

  1. کیفیت بالای سیستم آموزشی و برتری آن نسبت به سایر کشورها

بسیاری از دانشگاه های واقع در ایالات متحده آمریکا هرساله جزو برترین دانشگاه های جهان شناخته می­شوند و بسیاری از آنها همواره در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سراسر دنیا حائز جایگاه بالایی هستند. علاوه براین، دانشگاه های این کشور دارای استانداردهای آکادمیک بالایی بوده و به منظور حفظ کیفیت بالای سیستم آموزشی خود از روش های مشخص و بروزی استفاده می­کنند تا بتوانند به دانشجویان خود آموزشی با کیفیت عالی ارائه دهند.

طبق رتبه بندی جهانی QS در سال 2020، 33 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر کل دنیا در ایالات متحده آمریکا هستند. به طور مشابه، مطابق با رتبه بندی آموزش عالی تایمز نیز هفت دانشگاه از دانشگاه های واقع در ایالات متحده آمریکا در لیست 10 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

  1. سیستم آموزشی جامع این کشور

دانشگاه ها و کالج های آمریکایی تعداد زیادی از دوره ها و برنامه ها را برای انتخاب ارائه می دهند. ساختار کلی برنامه های درسی در این کشور تأکید یکسانی بر ایجاد پایه تئوری قوی همراه با اهمیت دادن به مهارت های عملی مرتبط با اشتغال فرد در آینده دارد. علاوه بر این شما این آزادی را دارید که نه تنها محتوای دوره، بلکه ساختار آن را نیز انتخاب کنید.

این امر می­تواند در کشف علاقه شما بدون عجله، بسیار کمک کننده باشد. برای مثال فرد در تحصیلات تکمیلی خود، می تواند با توجه به علایق و توانمندی های خود، ترجیح خود را انتخاب کرده و در طول روند انجام پایان نامه می­تواند بر ایده هایی تمرکز کند که تمایل دارد که آنها را نیز بررسی کند.

  1. وجود سیستم پشتیبانی مناسب برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه های آمریکایی مشکلات دانشجویان بین المللی را درک کرده و بنابراین برنامه های جهت گیری تحصیلی منظم، کارگاه ها و آموزش هایی را برای ارائه به این دانشجویان دارند. در واقع، دفتر دانشجویی بین المللی به دانش آموزان بین المللی کمک می کند تا با نوع جدیدی از شیوه زندگی(کلیه مسائل مربوط به مباحث علمی، فرهنگی یا اجتماعی) خود را سازگار کنند.

  1. تنوع فرهنگی

ایالات متحده آمریکا کانونی از فرهنگ­ها ، نژادها و قومیتهای مختلف است. محیط متنوع این کشور تضمین می کند که افراد تازه وارد و جدید در میان جامعه پذیرفته شده و کمتر با مسائل تبعیض گونه مواجه شوند. به عنوان یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی، شما به همراه دانش آموزان مناطق مختلف جهان موارد بسیاری را فرا خواهید گرفت و در نتیجه تحصیل در این کشور به عنوان یک تجربه آموزشی بسیار غنی برایتان خواهد بود.

رشد در میان تنوع، ویژگی ها و مهارت های قوی، شخصیتی را در شما ایجاد خواهد کرد که برای ورود به حیطه کار بین المللی ارزشمند خواهد بود. امروزه کارفرمایان، دانشجویان با پیشینه تحصیلی و فرهنگی قوی را ترجیح می­دهند و با توجه به آنکه ایالات متحده آمریکا در معرض دید منحصر به فرد بین المللی قرار دارد، قطعا فرصت های شغلی مناسبی برای افراد پرتلاش و کوشا وجود خواهد داشت.

  1. زندگی پر جنب و جوش در محوطه دانشگاه

در این موضوع شکی نیست که زندگی دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا بی نظیر است. صرف نظر از دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید، به عنوان یک دانشجوی بین المللی تجربیات جدید فرهنگی و شیوه زندگی آمریکایی را فرا خواهید گرفت. بدین ترتیب می­توانید مسیر را برای ایده های جدید و افراد جدید باز کنید.

  1. وجود فرصت های مناسب برای تحقیق، تدریس و آموزش در کنار تکنولوژی روز دنیا

دانشگاه های ایالات متحده از نظر فناوری و تکنیک های علمی پیشرو جهان بوده و متعهد به ارائه امکانات مناسب به دانشجویان هستند. مطابق با سیستم آموزشی این کشور تأکید بر این است که دانش آموزان با جدیدترین زمینه های علوم ، مهندسی و زمینه های مرتبط آشنا شوند. بدین ترتیب نتیجه نهایی این نظام آموزشی وجود فارغ التحصیلان آماده کار با دانش و مهارت های مناسب به روز دنیا خواهد بود.

در ایالات متحده آمریکا، در مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکترا)، دانشجویان از طریق برنامه های دستیاری متعددی که می­توانند در آنها شرکت کنند، تجربه ارزشمندی در زمینه تحقیق و تدریس کسب می کنند. همچنین این موارد می­توانند تامین کننده منابع مالی مناسبی برای دانشجویان بین المللی باشند.

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 1,129
  • بازدید کلی : 5,914