loading...
اقامت در ترکیه
احمد اقایی بازدید : 73 سه شنبه 16 آذر 1400 نظرات (0)

برنامه سرمایه گذاری کشور ترکیه در سال 2016 برای اولین بار به برنامه های مهاجرتی این کشور افزوده شد. مطابق با برنامه سرمایه گذاری ترکیه، این کشور به متقاضیانی که در املاک و یا سپرده بانکی و یا صنعت این کشور سرمایه گذاری می کنند اقامت، تابعیت و گذرنامه دوم اعطا می­کند. معمولا مسیر خرید املاک و مستغلات برای سرمایه گذاران جذاب­تر است.

لازم بذکر است که به منظور خرید ملک و دریافت ویزای سرمایه گذاری ترکیه، این امر مستلزم خرید یک یا چند ملک در خاک کشور ترکیه به ارزش حداقل 250،000 دلار و بالاتر است که در واقع با مقایسه با سایر کشورها، این مبلغ کشور ترکیه را به یکی از کم هزینه ترین برنامه های دریافت شهروندی بواسطه برنامه های سرمایه گذاری در دنیا تبدیل کرده است. جالب است بدانید که مبلغ سرمایه گذاری در املاک در ابتدای معرفی برنامه سرمایه گذاری ترکیه مبلغ 1 میلیون دلار تعیین شده بود که در سپتامبر 2018 به عدد فعلی 250 هزار دلار کاهش یافت.

بطور کلی فرد متقاضی می­تواند از طریق روش های مختلف سرمایه گذاری که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و یا گلدن ویزا کشو ترکیه اقدام کند.

انواع سرمایه های مورد نیاز و حداقل میزان هرکدام برای اخذ شهروندی کشور ترکیه به شرح زیر است:

  1. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (Real Estate Investment) به مدت حداقل 3 سال
  2. حداقل سرمایه گذاری 500000 دلار (Fixed Capital Investment)
  3. خرید اوراق قرضه دولتی ترکیه با حداقل ارزش 500000 دلار به مدت حداقل 3 سال
  4. تأسیس شرکتی که برای حداقل 50 کارمند شغل ایجاد می کند.

بطور کلی پس از انجام هرکدام از روش های سرمایه گذاری ذکر شده، لازم است فرد متقاضی ویزای سرمایه گذاری، سرمایه خود را حداقل به مدت 3 سال در ترکیه نگه دارد تا در نهایت بتواند شهروندی این کشور را اخذ کند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات(Real Estate Investment)

در این نوع از سرمایه گذاری، فرد متقاضی باید ثابت کند که صاحب یک ملک در این کشور بوده و بیزنس خود را اداره کرده و از امکانات مالی کافی برای زندگی در این کشور برخوردار است. نکته حائر اهمیت آن است که افراد وابسته به فرد متقاضی (شامل همسر و تمام فرزندان زیر 18 سال) نیز می­توانند بواسطه فرد اصلی درخواست اقامت خود را ارائه دهند. در این حالت این ویزا حداکثر به مدت دو سال صادر شده و قابل تمدید خواهد بود.

از جمله شرایط این تمدید این است که فرد متقاضی هنوز در حال انجام تجارت یا مالکیت ملک باشد، حداقل 184 روز در سال را در این کشور اقامت داشته و همچنین مقررات پرداخت مالیات را در ترکیه رعایت کرده و درآمد کافی را برای تامین هزینه های زندگی خود و همراهانش داشته باشد.

سپس فرد می­تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم درخواست دهد که این مجوز به وی این امکان را می­دهد که به طور نامحدود در این کشور زندگی کند. برای واجد شرایط بودن برای درخواست اقامت دائم، فرد نباید هیچگونه کمک اجتماعی از موسسات دولتی ترکیه در 3 سال گذشته (قبل از ثبت درخواستش) دریافت کرده باشد و همچنین وی باید منابع مالی کافی و درآمد باثباتی داشته و نیز هیچ گونه سابقه کیفری و یا سوسابقه نداشته باشد.

در صورت رعایت کلیه شرایط ذکر شده، فرد متقاضی می­تواند از طریق خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار و حفظ آن بعد از سه سال، در مدت سه الی شش ماه شهروندی کشور ترکیه را دریافت کند.

حداقل سرمایه گذاری 500000 دلار (Fixed Capital Investment)

در این روش ،  فرد متقاضی سرمایه خود را در مواردی نظیر خرید سهام شرکت، زمین، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و تولیدی قرار می­دهد. بنابراین سرمایه گذار خارجی که قصد دریافت شهروندی کشور ترکیه را ازین طریق دارد می­تواند یک شرکت غیر دولتی را به طور کامل خریداری کرده و یا با افرادی در آن شرکت شریک شود. مبلغ مربوط به سهم خریداری شده باید حداقل 500000 دلار آمریکا و یا معادل لیر ترکیه باشد.

در این مورد، همچنین ممکن است از متقاضی خواسته شود تا گزارش ارزش گذاری شرکت خود را از موسسات مجاز ارزش گذارنده مخصوص این کار دریافت کرده و به مراجع ذی ربط ارائه دهند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که شخص خارجی که دارای حق شهروندی از طریق سرمایه گذاری به این روش است، نمی تواند سهام شرکت خود را حداقل به مدت 3 سال به شخص حقوقی یا حقیقی دیگری منتقل کند.

خرید اوراق قرضه دولتی ترکیه با حداقل ارزش 500000 دلار (به مدت حداقل 3 سال)

سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی نوعی از سرمایه گذاری بسیار مطمئن بوده و در حقیقت روشی مناسب و آسان برای دریافت شهروندی این کشور است. طبق مقررات جدید منتشر شده در روزنامه رسمی در 18 سپتامبر 2018 ، افراد خارجی که توسط هیئت مدیره بازار سرمایه تعیین شده اند و اوراق قرضه دولتی را حداقل به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا (به شرط نگهداری به مدت 3 سال) خریداری کرده اند، می توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند.

اوراق قرضه دولتی ابزاری است که دولت از طریق موسسات خاص به منظور کسب درآمد اضافی منتشر می کند و به سرمایه گذاران ارائه می دهد. قابلیت اطمینان و نقدشوندگی این اوراق بالا بوده و ریسک آنها پایین است. همین امر موجب جذب سرمایه گذاران بسیاری برای خرید اوراق قرضه دولتی شده است.

https://aralgam.com/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 1,122
  • بازدید کلی : 5,907